DigiTaalhuis gecertificeerd!

Gepubliceerd op: 23 juni 2023 12:13

Het DigiTaalhuis van de Bibliotheek Schiedam is gecertificeerd door de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Wethouder Petra Zwang heeft onlangs de bijbehorende plaquette onthuld in de Korenbeurs aan de Lange Haven 145.

Eenmaal per vier jaar wordt elk DigiTaalhuis in Nederland door de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) aan de hand van zeven normen getoetst. Wat gaat er goed, wat kan beter en welke stappen zijn er nodig om de kwaliteit verder te ontwikkelen? Na oprichting van het DigiTaalhuis Schiedam in 2019 vond dit jaar de eerste certificering plaats en die is glansrijk behaald. Hier is de Bibliotheek Schiedam bijzonder trots op!

''Waardevol werk''

Het DigiTaalhuis is de spil in Schiedam tussen vraag en aanbod rondom Nederlandse les, computerlessen en diverse activiteiten rondom basisvaardigheden, zoals financiën, gezondheid en sociaal juridische vraagstukken. Zowel taalvragers, taalaanbieders als organisaties in de stad weten steeds beter de weg te vinden naar het DigiTaalhuis in de bibliotheek. “Het is duidelijk dat er een zeer betrokken club medewerkers en vrijwilligers zich elke dag inzet voor de doelgroep die een beroep doet op het DigiTaalhuis”, aldus de auditoren van Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal

Herma Kramer - coördinator van het DigiTaalhuis Schiedam - is blij met het behaalde resultaat. “Ik ben er trots op dat het DigiTaalhuis Schiedammers hulp biedt bij het verbeteren van hun taal- en digitale vaardigheden. Zo kunnen zij beter en zelfstandig deelnemen aan onze ingewikkelde maatschappij. De certificering laat zien dat wij dit op een professionele manier doen en dat ons werk waardevol is.”

Naar het DigiTaalhuis