Zadenbibliotheek

Groenten, kruiden en bloemen voor alle Schiedammers

In de bibliotheek in de Korenbeurs vind je tegenwoordig een heuse Zadenbibliotheek. Je kan hier gratis zaden van planten, groenten en fruit meenemen én inleveren. Zodra je het zaad hebt geplant en daaruit weer bloemen en planten ontstaan, kun je ook daar weer zaadjes van oogsten en inleveren bij de zadenbibliotheek.
Als stad kunnen we met z'n allen een gifvrije zadencollectie opbouwen die niet is gemodificeerd of gemanipuleerd. Zo kan elke Schiedammer -groot of klein- groenten, kruiden en bloemen in zijn eigen tuin kweken; gratis en voor niets!

De Zadenbieb bij SCHIE TV 'Onder Ogen'

Bibliothecaresse Nanne van der Linden weet alles over zaden en deelt haar kennis graag met je! Ze vertelt in het TV-programma Onder Ogen van Schie TV alles over de Zadenbibliotheek. Iedere week kun je haar wel een paar uurtjes vinden in de Korenbeurs om de zaadjes aan te vullen en bij te houden. Het kost wat tijd, aandacht en liefde, maar dan heb je ook wat!

Bekijk TV-item

Wil je meedoen? Neem contact op!

Sommige van onze bibliotheekmedewerkers en -vrijwilligers hebben groene vingers en kunnen zichzelf helemaal verliezen in kiempjes, lootjes en vruchtbare grond. Maar het is natuurlijk leuk als er veel meer Schiedammers meedoen met de Zadenbibliotheek, zodat we met z’n allen een gifvrije zadencollectie opbouwen voor de stad. Wil je graag meedoen? Mail ons op info@debibliotheekschiedam.nl en maak een afspraak!

Boekentips over groei, zaadjes en kweken