BibliotheekCast

Er is een serie podcasts voor je gemaakt over lezen en media. Zo geven wij je bijvoorbeeld tips hoe je fantastisch kunt voorlezen. Want dat is zo veel meer dan een tekst hardop uitspreken! De andere afleveringen gaan onder meer over leesplezier, laaggeletterdheid, nepnieuws en veilig online gaan.

Podcastserie over lezen en media

Een podcast is een soort radio-programma dat je altijd en overal kunt beluisteren door afleveringen te downloaden of streamen. Podcasting wordt gezien als het nieuwe radio luisteren. Doordat je zelf precies kunt kiezen waar je naar luistert, is een podcast vaak veel leuker/interessanter/leerzamer dan het luisteren naar radio. De Bibliotheek Zuid-Kennemerland heeft een hele serie over lezen en media gemaakt, die we graag met jullie delen!

Hoe luister je de podcast?

Aflevering 8 > Maak voorlezen fantastisch!

Aflevering 7 > Slim met social media

Aflevering 6 > Lekker lezen in je vrije tijd

Aflevering 5 > Kinderen en mediawijsheid

Aflevering 4 > Hoe herken je nepnieuws?

Aflevering 3 > Hoe is het om laaggeletterd te zijn?

Aflevering 2 > Hoe stimuleer je leesplezier

Aflevering 1 > Tips om nog leuker voor te lezen